T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Entegre müdahale sisteminin temelini kuran Türkiye Afet Müdahale Planı(TAMP) kapsamında, 2019 TAMP-Muş Saha Tatbikatı gerçekleştirildi. Senaryo gereği 5.9 (Mw) büyüklüğündeki deprem ve buna bağlı ikincil afetlerden oluşan senaryo, 100 personel ve 20 araç ile gerçekleştirildi. Muş Afet Müdahale Planı’nın sınandığı tatbikata, 26 hizmet grubu ve 1 destek ili tam kadro katıldı.
Düzenlediğimiz tatbikata İl Valimiz Sn Doç. Dr. İlker GÜNDÜZÖZ başkanlığında Vali Yardımcısı, Belediye Başkanı, Garnizon Komutanı, İl Jandarma Komutanı, il müdürleri ve çevre illerden gelen çok sayıda davetli katıldı.
İstiklal marşı ve saygı duruşuyla başlatılan tatbikat İl Müdürümüz Sn Veysi AS ‘ın konuşmasıyla devam etti.
İl Müdürü konuşmasında:
-15 Temmuz 2018 tarihinde yayımlanan 4 No’lu Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının İçişleri Bakanlığına bağlandığını,
-Sosyal devlet ilkesi çerçevesinde koruyucu ve önleyici tedbirlerin alınmasını sağlayan, kaynakların rasyonel kullanılmasını öngören, insana önem veren bir anlayış ile nerede hayat orada AFAD sloganıyla ülkemize hizmet veren büyük bir kurum olduklarını ifade etmiştir.
İl Müdürümüzün konuşmalarından sonra Sayın Valimiz Doç. Dr. İlker GÜNDÜZÖZ kürsüye teşrif etmişlerdir. Konuşmalarından satır başlıkları şu şekildedir.
-Tüm yapılan planların her ne kadar kağıt üzerinde kusursuz olsa da bunu bir sahada tatbik edilmesi gerektiği ifade etmiştir.
-Afetlerin öncesi, sırası ve sonrasında yapılanların çok önemli olduğu afetlerle baş edilmediği takdirde kamu düzeninin bozulacağı belirtmişlerdir.
Muş Afet Müdahale Planı’nı sahada test etmek için İl Müdürlüğümüz koordinesinde ‘Yerel Saha Tatbikatı’ Sn Valimizin talimatıyla başlatılmıştır. Ana çözüm ortağı kamu kurum kuruluşların yanı sıra, UMKE, İtfaiye ve Polis senaryo kapsamında görev aldı. Deprem ve buna bağlı yangın ve altyapı kesintileri gibi ikincil olayların meydana geldiği tatbikatta senaryo gereği enkaz altında kalan vatandaşlar oldu. Yıkılan evlerde enkaz altındaki afetzedeler, sesli arama, sismik akustik dinleme cihazı ile kurtarıldı.
Kısa Bilgi: Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP) Nedir?
Müdahaleyi hızlı ve planlı şekilde gerçekleştirerek hayat kurtaracak ve yaşamı normale döndürecek bir afet müdahale sistemidir. Afet öncesi, sırası ve sonrasındaki müdahale planlaması temel prensiplerine ilişkin referans noktasıdır. Müdahale çalışmalarında görev alacak hizmet grupları ile koordinasyon birimlerinin rol ve sorumluluklarını tanımlayan ana kaynaktır.
TAMP, afet ve acil durumlarda ihtiyaç duyulan ulusal düzeyde 28, yerel düzeyde 26 acil hizmetin sorumluları ile destek ve çözüm ortaklarını belirler. Ülke çapındaki plana bağlı olarak, il afet müdahale planı ve her ilde hizmet verecek grupların hizmet grubu operasyon planı standartlarını ortaya koyar. Halk sağlığını, mülkiyeti, çevre ve kültür mirasını korumak, ekonomik ve sosyal kayıpları azaltmak için işletilen bir modeldir. İkincil afetleri önleyecek ya da etkilerini azaltacak TAMP, kaynakların etkin kullanımı yaklaşımı üzerine inşa edilmiştir
© 2024 Muş İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü